Tuesday, November 19, 2013

Sukan Pedalaman 18 Sept 2013

Pada 18 September yang lalu, SKNL telah menghantar pasukan olahraga ke sukan pedalaman peringkat daerah Sandakan.  Sebanyak 8 buah sekolah menghantar  pasukan olahraga mereka.  SKNL menghantar seramai 14 orang ahli pasukan olahraga, Pasukan SKNL telah beraksi dengan sangat baik semasa sukan ini.. Dalam acara padang & balapan, pasukan olahraga telah menjadi johan dalam acara 100M lelaki & perempuan, 200M lelaki & perempuan, 4 x 100 M lelaki & perempuan dan 4 x 200m lelaki & perempuan. Dalam acara lontar peluru peserta lelaki mendapat tempat ke2 dan perempuan menjadi johan.  Dalam acara lompat jauh pula, peserta lelaki telah menduduki tempat ke3 dan perempuan menduduki tempat ke3.  Olahragawan dan Olahragawati pula disandang oleh adik Arby Mohd Shaffiq Usman dan Adik Thydaphne David.  Kedua-dua mereka ini merupakan peserta daripada SKNL.   Dalam acara kejohanan ini, pasukan olahraga SKNL telah diumumkan sebagai wakil daerah Sandakan ke peringkat negeri ke Sukan Pedalaman Negeri Sabah.   


A - Pasukan Olahraga lelaki & perempuan bersama  medal yg mereka menangi.
B - Dari kiri Nor Mazihah Binti Majuni ( peserta terbaik bola jaring), 
       Arby Mohd Syaffiq Bin Usman ( Olahragawan), Thydaphne David (Olahragawati).
C - Pasukan Olahraga  dengan Guru & AKS wanita bergambar bersama YDP PIBG, Tn Hj Jawila.
D - Pasukan Olahraga  dengan Guru & AKS lelaki bergambar bersama YDP PIBG, Tn Hj Jawila.

Manakala dalam acara sukan & permainan, pasukan Sepak takraw SKNL telah menduduki tempat yang ke2 dan pasukan bola jaring SKNL telah menjadi johan.  Seorang peserta daripada pasukan bola jaring telah menjadi peserta terbaik dalam acara tersebut.


Pasukan Bola Jaring & Pasukan Sepak Takraw menghabadikan kenangan bersama-sama dengan Jurulatih, Pentadbir sekolah   dan juga YDP PIBG.

GooD JoB Everyone....

No comments:

Post a Comment